Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
14. júna 2021

Z malej firmy pri Nitre sa stal najlepšie hodnotený výrobca dizajnových okien na slovenskom trhu. Aká bola ich cesta a ako pristupujú k udržateľnému rozvoju, prezradil CEO firmy DREVAR, Norbert Varga.

Značka DREVAR je na trhu už takmer tri dekády. Aké boli vaše začiatky?

Spoločnosť DREVAR založil môj otec pred 27 rokmi. Od začiatku pracoval s drevom, ku ktorému ho to prirodzene ťahalo. V tom čase bol vstup do podnikania veľký risk. Firmu založil a budoval postupne a čestne. V prenajatej hale s absolútne nedostatočnou infraštruktúrou postupne zamestnával čoraz viac ľudí a vytváral pre nich stále lepšie podmienky. Tento prístup sme si zachovali dodnes, vďaka čomu pociťujeme len minimálnu mieru fluktuácie. 

Po ére výroby drevených okien sme pristúpili aj k novým trendom v podobe drevohliníkových a dnes už aj hliníkových okien. Práve okná kombinujúce hliník a drevo sa stali naším produktovým ťahúňom a umožnili nám budovať perspektívnu značku s medzinárodnými ambíciami.

„Najväčšie aktívum každej firmy sú šikovní ľudia. Ak ich dokážete nadchnúť a svoju prácu budú robiť s vášňou a radosťou, ste na najlepšej ceste za úspechom,“ hovorí Norbert Varga, CEO firmy DREVAR. Na fotke spolu s otcom, ktorý firmu pred 27 rokmi založil. Zdroj foto: Archív DREVAR

Téma okien je naozaj komplexná. Tie vaše sa vyznačujú vysokou kvalitou a precíznym dizajnom. Čo robíte inak ako konkurencia?

Sme iní v tom, že vyrábame dizajnové okná a dvere postavené na kvalite, priateľských vzťahoch a rešpekte k životnému prostrediu. Každé jedno okno, ktoré vyrobíme, je navrhnuté a spracované tak, ako by sme ho radi videli aj vo svojich domovoch. 

Nikdy sa neuspokojíme s priemernosťou a čo sa týka kvality, nerobíme kompromisy ani žiadne skratky. Aj keď sa to nie vždy prezentuje správne a jasne, okná výrazne ovplyvňujú celkový charakter nehnuteľnosti. Predstavujú krásny a funkčný prvok, ktorý takmer ako kus nábytku dotvára interiér aj exteriér domu. Zároveň sa snažíme denne sledovať trendy a napredovať, aby sme mohli neustále ponúkať nadčasový dizajn a špičkovú kvalitu, a to po všetkých stránkach. 

Dizajn a kvalita niečo stoja. Čo to pre vás znamená z hľadiska výrobných procesov? 

Kvalita by mala byť samozrejmosť pri všetkých produktoch. My ju dosahujeme vďaka špičkovým technológiám a kvalitným ekologickým vstupným materiálom. Tie si však dokáže kúpiť ktokoľvek. To najdôležitejšie v našej firme a verím, že v akomkoľvek biznise, sú oddaní a šikovní kolegovia. Ak ich dokážete nadchnúť a svoju prácu budú robiť s vášňou a radosťou, ste na najlepšej ceste za úspechom. 

Zdroj foto: Archív DREVAR

Udržateľnosť a ekológia sú asi najväčšími trendmi súčasnosti. Ako vaša firma pristupuje k tejto problematike?

Produkt, ktorý ponúkame – okná, je tu s nami už stáročia a priestor na inovácie je obrovský. Čo sa týka udržateľnosti, tento fenomén si naplno uvedomujeme aj my a prejavuje sa vo všetkých procesoch našej firmy. Najviac to však cítiť pri výrobe. Vďaka vyspelému technologickému riešeniu dokážeme z každého vstupného materiálu vyťažiť maximum, preto neprodukujeme takmer žiadny odpad. Ak sa tak náhodou stane, drevený odpad lisujeme na brikety, ktoré slúžia ako vykurovací materiál.

Pri výrobe používame tiež prírodné farby a naplno podporujeme lokálnych dodávateľov dreviny. Celkovo sú všetky naše produkty trvácne a trvalo udržateľné. Z pohľadu recyklácie má napríklad hliník nekonečný recyklačný cyklus. Za zmienku stojí určite aj fakt, že vďaka našim produktom zákazník spotrebuje menej energie, a teda menej zaťažuje životné prostredie. Keď ide o separáciu odpadu, používanie prírodných čistiacich prostriedkov a elimináciu jednorazových plastov v rámci firemnej kultúry už berieme ako samozrejmosť.

Zdroj foto: Archív DREVAR

Za nami je už rok pandémie. Ako sa to prejavilo na chode firmy? 

Napriek pandémii zažila naša firma najlepší rok vo svojej histórii. Samozrejme, čelili sme rôznym logistickým výzvam, hlavne s vývozom do zahraničia, no náš tím to zvládol výborne. To, že sme dopad pandémie na naše podnikanie nepocítili, pripisujeme najmä silnejúcemu trendu zákazníkov upúšťať od lacnejších a menej ekologických alternatív, ako sú plastové okná. Aktuálne sme však zaznamenali rastúce ceny vstupov a nedostatok niektorých surovín ako sklo či drevo.

Z malej firmy pri Nitre ste sa vypracovali na najlepšie hodnoteného výrobcu. Kde by ste firmu DREVAR chceli vidieť o ďalšiu dekádu? 

Naším poslaním je pomáhať ľudom tvoriť domov, na ktorý budú skutočne hrdí. Aby sme naše poslanie mohli neustále napĺňať, musíme byť preferovaným výrobcom a absolútnym lídrom trhu drevohliníkových okien a dverí. Slovensko je pre nás zaujímavý trh, ale rozhodne nie je jediný. Naše dizajnové okná už dnes slúžia zákazníkom v USA, vo Švédsku aj na Novom Zélande a toto globálne pôsobenie chceme posilniť aj v budúcnosti.