6. septembra 2020

O tom, že tohtoročná jeseň je tak trochu experimentom v dejinách ľudstva, ste už asi počuli. Nielenže stále panuje neistota ohľadom finančných trhov, inflácie a dopadov krízy, ale tiež sme v napätí, ako zvládneme klasickú chrípkovú sezónu sprevádzanú koronavírusom.  

Ako byť lepší v takejto neštandardnej situácii? Je potrebné začať u seba a systematicky podporovať svoju obranyschopnosť. Pokiaľ však netrpíte poruchou imunity ani nie ste v dôchodkovom veku, nemá zmysel stimulovať imunitný systém až príliš a myslieť si, že takýmto spôsobom sa chorobe určite vyhnete.

Chcete posilniť svoju imunitu a nehltať tabletky?
Toto sú látky, ktorým by ste mali venovať pozornosť

Stres a panika vám len uškodia, zatiaľ čo nasledujúcich päť jednoduchých spôsobov vašu životosprávu nenásilne posilní.

Jedzte sezónne ovocie a zeleninu

Znie to jednoducho, ale kto z nás to naozaj dodržuje? Vezmite na milosť všetky jablká, slivky, hrozno, hrušky, ostružiny, ale aj paštrnák, petržlen, mangold, brokolicu alebo zeler.

Začnite sa v čase koronavírusu otužovať.
Posilňujte imunitu v sprche, vo vani alebo na vzduchu

Môžete napríklad využiť služby, ktoré vám donesú debničky plné ovocia a zeleniny domov alebo do kancelárie.

Zapojte superpotraviny

Ich názvy znejú ako kúzelné „abrakadabra“ zaklínadlá, ale skutočne vám môžu zmeniť život k lepšiemu. Patria sem bobule acai, prášok z baobabu či z camu camu, ale aj sušené šípky. Všetky vyššie uvedené plodiny sú bohaté nielen na vitamín C, ale aj na antioxidanty.

Cvičte opatrne a vonku

Fyzickú záťaž telo na posilnenie imunity potrebuje, ale mala by byť pozvoľná a plynulá. Ideálne je, keď budete chodiť čo najviac pešo a dvakrát týždenne si pôjdete zabehať. Aeróbne cviky tiež zvyšujú kapacitu pľúc, čím ich vyzbrojujete k tomu, aby zvládli aj možnú respiračnú chorobu.

Robte (s deťmi) rozcvičku po prebudení

Nielenže pohybom podporíte svoju obranyschopnosť, ale tiež vytvoríte spoločný rituál, počas ktorého sa môžete navzájom baviť medzi sebou, ako vám to ide či nejde. Práve pozitívne emócie sú podľa doktora Alfreda Batallera ďalším dôležitým faktorom podporujúcim imunitu.

Nerobte unáhlené zmeny

Pravdepodobne tušíte, že aby ste boli zdraví, musíte večer vypnúť mobil a počítač, meditovať a chodiť včas spať. Nie každý si však chce či môže v istej miere asketický život dovoliť. Preto využite september na to, aby ste si nastavili v režime uskutočniteľné zmeny, ktoré vám budú fungovať dlhodobo.

Autorka článku Anna Nosková je redaktorka Forbes.cz.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?