Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
9. októbra 2020

Keď Švéd Åke Nordin potreboval v roku 1950 kvalitný batoh do hôr, vymyslel si ho. Jeho vynaliezavosť a láska k prírode sa neskôr spojili do značky, ktorá už 60 rokov prináša na trh kvalitné a udržateľné produkty.

Åke Nordin miloval treking a väčšinu svojho života strávil v prírode. V 50. rokoch minulého storočia by ste však márne hľadali v obchodoch outdoorové vybavenie podobné tomu dnešnému. Nordin sa preto rozhodol vyrobiť si vlastné produkty, ktoré by spĺňali jeho náročné požiadavky. Prvé výrobky značky Fjällräven – ako napríklad batoh s hliníkovou konštrukciou – si rýchlo našli priaznivcov, no Nordin vedel, že pri vybavení to nekončí.

Zdroj foto: Archív klienta

Extrémne podmienky si žiadajú vynaliezavosť 

Počas jednej chladnej noci v drsnej severskej prírode si zaumienil, že navrhne bundu, ktorá odolá aj extrémnej zime. Spojil preto dve bundy, vyplnil ich husím páperím a prešil spôsobom, ktorý zabraňoval úniku telesného tepla. Vznikol tak nadčasový produkt, ktorý švédski cestovatelia testovali aj počas výpravy na Južný pól. Bunda Expedition Down, ktorá sa začala oficiálne predávať v roku 1974, sa po niekoľkých desaťročiach rozšírila aj do ulíc Štokholmu.

Oblečenie do prírody s ohľadom na ňu

Tento legendárny kúsok sa predáva dodnes, no prešiel si mnohými vylepšeniami. Nejde pritom len o dizajnové úpravy, ale o snahu značky Fjällräven vyrábať svoje produkty čo najudržateľnejším spôsobom. V roku 2014 preto vznikla iniciatíva s názvom Down Promise, ktorá zaisťuje dohľadateľnosť pôvodu páperia v rámci dodávateľského reťazca. Fjällräven v súčasnosti spolupracuje len s jedným čínskym dodávateľom, ktorý musí dodržiavať prísny kódex chovu zvierat. Ide o jedny z najlepších noriem v outdoorovom priemysle.

Produkty na celý život

Toto etické a kvalitné páperie obsahujú aj nové produkty z rady Expedition Series, ktorá je inšpirovaná práve legendárnou bundou z roku 1974. Fjällräven však navrhol aj niekoľko ľahších páperových búnd, ktoré sú vhodné do našich zemepisných podmienok a uspokoja nároky aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Produkty navyše obsahujú materiály z recyklovaných nylonových vlákien či PET fliaš. Značka Fjällräven si však plne uvedomuje, že ak chceme žiť udržateľnejšie, musíme obmedziť našu spotrebu. Práve preto vyrába kvalitné produkty, ktoré vydržia niekoľko generácií a ich najopotrebovanejšie časti sa dajú ľahko vymeniť.

Fjällräven sa však stále snaží hľadať priestor na zlepšenie. Zakladateľ Åke Nordin hovorieval, že základný tábor by sa mal vždy nechať v lepšom stave, v akom sme ho našli. Práve to núti spoločnosť posúvať sa neustále vpred a hľadať väčšiu harmóniu outdoorového odvetvia s prírodou.