Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
15. decembra 2020

Väčšinu firiem zasiahli opatrenia prvej vlny koronakrízy veľmi tvrdo, mnohí zatvárali prevádzky. Distribúcie tabakových výrobkov a tlače sa zatváranie natoľko nedotklo, avšak práve to znamenalo, že k ochrane zdravia pristúpili veľmi zodpovedne a podstúpili náročné opatrenia. Distribučné spoločnosti GGT a Mediaprint-Kapa nepodcenili hrozbu pandémie. Už v marci aplikovali opatrenia, ktorými sa snažili ochrániť zdravie svojich zamestnancov.

Vyše 1750 pracovníkov spoločností GGT, distribuujúcej tabak a doplnkový tovar, Mediaprint-Kapa, zodpovednej za distribúciu tlače a všetkých sesterských a dcérskych spoločností, príde počas pracovného dňa do kontaktu s tisíckami ďalších osôb. Reťaz je vraj taká silná ako jej najslabší článok. Aby ste si mohli prečítať čerstvé noviny alebo nakúpiť cigarety v trafike, je nutné ochrániť každého člena pomyselnej reťaze, či už je ním skladník, šofér, predavačka alebo pracovník administratívy. „Rád by som sa poďakoval všetkým našim zamestnancom za ich intenzívne a svedomité pracovné nasadenie, vďaka ktorému sa nám darí napĺňať náš cieľ aj počas tohto náročného obdobia,“ hovorí RNDr. Ľubomír Bača, generálny riaditeľ spoločnosti GGT.

Opatrenia aj nad rámec povinných

Od začiatku pandémie si obe spoločnosti uvedomujú zodpovednosť za ich zamestnancov a zákazníkov, preto kladú dôraz na prísne dodržiavanie hygienických opatrení aj nad rámec povinných. Okamžite zaviedli povinnosť nosenia ochrany tváre a zabezpečili rúška pre všetkých zamestnancov. „Samozrejmosťou sa stala pravidelná dezinfekcia spoločných priestorov, zabezpečenie dezinfekcie rúk či inštalácia germicídnych žiaričov,“ dopĺňa Bača. V lete zaviedli povinné PCR testy pre každého zamestnanca vracajúceho sa zo zahraničia. Nosenie rúšok zaviedli aj v exteriéri ešte pred odporúčaním hygienikov. 

Obmedzenie osobného kontaktu

Podľa Ľ. Baču bolo najnáročnejšie obmedzenie osobných kontaktov medzi zamestnancami aj v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov. „Zamestnancom chýba sociálny kontakt,“ vysvetľuje. „Väčšina agendy sa aktuálne rieši prostredníctvom e-mailov, telefonicky a cez telekonferencie.“ Prísne pravidlá firmy nastavili aj pre dodávateľov či pri zabezpečovaní distribúcie. Za tento zodpovedný prístup získala spoločnosť GGT od Tatra Banky ocenenie Dodávateľ roka 2020 v kategórii Podpora prevádzky počas koronakrízy. 

Jednoduché objednávky cez ggtshop.sk

Možnosť objednávania cez ggtshop.sk zaviedla GGT už pred rokom. Tento krok ocenili veľkoobchodní zákazníci najmä počas pandémie. Sprístupnením širokého výberu produktov, akciovými ponukami, vernostným programom či nahradením hotovostných platieb bezhotovostnými úhradami sa firma snažila spríjemniť im nákupný proces počas neľahkého obdobia. Aby sa k zákazníkovi dostal tovar bezpečne, balí sa v dvoch distribučných skladoch pomocou automatizovaných distribučných liniek pri dodržiavaní prísnych hygienických opatrení. Odovzdanie tovaru prebehne za pár sekúnd bez potreby tovar fyzicky preberať.