Tento článok je BrandVoice. Čo to znamená?
27. októbra 2021

Za posledné roky sa vnímanie kancelárskych priestorov zmenilo. Zakladatelia spoločnosti crea:space Marián Kiss a Michal Olšavský prinášajú inovácie na slovenský trh, chcú tak z kancelárií vytvoriť inšpiratívne miesto. 

Akú pridanú hodnotu ponúka vaša spoločnosť klientovi? 

Marián Kiss: Cenia si na nás hlavne priateľský, ale profesionálny prístup a flexibilitu v rámci projektov, ktoré pre nich realizujeme. Od samého začiatku im ponúkame komplexné návrhy alebo riešenia na mieru. Bez ohľadu na to, či bude projekt úspešný, ideme do spolupráce vždy na sto percent. 

Čo pre vás ako spoločnosť znamenajú inovácie?

Michal Olšavský: Sme mladý tím ľudí, ktorých fascinuje technologický pokrok. Ideme s dobou. Vieme, že v rámci služieb, ktoré ponúkame, je dôležité nielen spolupracovať s dodávateľmi, ktorí takéto inovácie poskytujú, ale tiež narábať so správnym know-how. Úspechom je mať technologické a výrobné procesy pod jednou strechou. Inovácie sa snažíme vniesť do každej fázy spolupráce s klientmi, preto sme zaviedli VR (virtual reality) a AR (augmented reality) prezentácie namiesto klasických slide show. Od januára chceme priniesť na trh inovatívny rezervačný systém pre kancelárske priestory, ktorý zjednoduší fungovanie coworkingových centier, ale aj veľkých korporátov. 

„Do každého návrhu sa snažíme pridať vizitku klienta. To sa nám darí iba vďaka tomu, že klienta počúvame, “ tvrdí Marián Kiss. Zdroj foto: crea:space

Čo je podľa vás dôležité pri návrhoch kancelárskych priestorov?

Marián Kiss: Dodržať postupnosť krokov v rámci realizácie projektov. Najskôr zisťujeme, čo klient naozaj potrebuje. Následne sa lepšie oboznámime s celou spoločnosťou, zistíme, čím sa zaoberá a ako to u nich funguje. Spoznáme potreby zamestnancov a spôsob ich práce. Tento krok je veľmi dôležitý, pretože na základe týchto informácií vieme ušiť interiér spoločnosti na mieru. V treťom kroku prichádza jednoduchý draft priestoru s návrhom zónovania. Nasleduje 3D návrh priestoru s implementáciou jednotlivých prvkov. Posledným krokom je už samotná finalizácia projektu.

Na čo by si klienti mali určite pri zariaďovaní kancelárskych priestorov dávať pozor?

Marián Kiss: Je podstatné, aby priestor slúžil človeku a nie naopak. Pre nás je dôležitá komunikácia s klientom. Robíme aj workshopy priamo v spoločnostiach, kde zistíme, ako ľudia pracujú, aké majú návyky a ako daný priestor využívajú. Až keď dáme dokopy tieto informácie, dokážeme začať pracovať na kvalitnom návrhu.  

Zdroj foto: crea:space

Kde väčšinou robia ľudia chybu, keď sa rozhodnú zariadiť si kancelárske priestory sami?

Michal Olšavský: Asi v tom, že dôvera k odborníkom je menšia. Keď sa vám pokazí auto, idete za automechanikom, nesnažíte sa ho opraviť sám. Ľudia by si mali uvedomiť, že v každej oblasti, v ktorej nie sú doma, je lepšie poradiť sa s niekým, kto tomu rozumie. Ľudia sa často snažia myslieť ekonomicky a ušetriť na tom, že si priestor zariadia sami. V konečnom dôsledku však prídu nielen o peniaze, ale aj o čas. 

Ako sa zmenili požiadavky v rámci kancelárskych priestorov oproti minulosti? 

Marián Kiss: Pár rokov dozadu existovali len uzavreté kancelárie. Štúdie neskôr ukázali, že štvor- až osemčlenné skupiny zamestnancov dosahujú lepšie výsledky a vznikol takzvaný openspace. Neskôr zamestnávatelia pochopili, že dôležitými faktormi pre fungujúcu spoločnosť sú ergonómia, biofília, inovácie, ale aj kreativita a predovšetkým funkčnosť. Pracoviská začali pôsobiť komfortnejšie a v mnohom pripomínali domov, čo sa odrazilo aj na efektivite práce zamestnancov. 

Vidíte rozdiel v týchto požiadavkách aj po koronakríze? 

Marián Kiss: Určite sa zvýšil dopyt po coworkingových centrách. Mnohé spoločnosti zmenšujú svoje priestory, veľa ľudí pracuje doma na home office a bežným sa stáva aj sharedesk. 

Zdroj foto: crea:space

Čo je v súčasnosti moderné a „in“ v rámci interiérového dizajnu kancelárií?

Michal Olšavský: Flexibilita pracovných miest so zmenou pracovného prostredia, ako je zmena výšky pracoviska, sharedesk, spomínaná biofília, ale aj miestnosti, ktoré podporujú kreativitu. Obľúbené sú relax zóny, kde sa človek cíti neformálne a môže si oddýchnuť. Tieto priestory zlepšujú sústredenie zamestnancov, čím zvyšujú ich efektivitu a oni dosahujú lepšie výsledky. 

Aké netradičné požiadavky ste v rámci dizajnu riešili? 

Michal Olšavský: Každá netradičná požiadavka je pre nás výzvou a mnohí naši klienti vedia, že pre nás neexistuje takmer nič, čo nedokážeme urobiť. Riešili sme napríklad samonosné schodisko cez tri podlažia alebo integrovaný office vytvorený z lodných kontajnerov.

Marián Kiss: Navrhovali sme dizajnové priestory priamo vo výrobných halách, ktoré niesli charakteristické prvky spoločnosti, a tak vznikla napríklad kuchynská linka zo surového železa upravená kyselinou mravčou. Do každého návrhu sa snažíme pridať vizitku klienta. Drobnosť, vďaka ktorej je jasné, o akú spoločnosť ide. A to sa nám darí iba vďaka tomu, že klienta počúvame. 

Viac informácií nájdete na oficiálnom LinkedIn alebo Instagram účte spoločnosti crea:space.