9. februára 2021

Sociálna sieť Clubhouse sa v Číne dlho neohriala. Od pondelkového večera je totiž aplikácia zablokovaná. Diskusná sociálna sieť, do ktorej sa dá dostať len na pozvánku, sa v krajine stala populárnou najmä preto, že diskusie v nej neboli cenzurované.

Počty nových používateľov Clubhouse, ktorá bola uvedená na trh ešte začiatkom roku 2020, prudko vzrástli pred pár dňami, keď šéf Tesly Elon Musk a výkonný riaditeľ Robinhood Vlad Tenev usporiadali na platforme prekvapivú diskusiu.

Počas uplynulého víkendu vzniklo na Clubhouse množstvo miestností v čínštine, v ktorých užívatelia preberali aj mnohé aktuálne a v zemi inak zakázané politické témy – napríklad situáciu v Hongkongu alebo situáciu Ujgurov.

Clubhouse sa tak zaradí medzi ďalšie aplikácie, ako je napríklad Twitter, Facebook a YouTube, ktoré sú v krajine zablokované (a prístupné len cez VPN), pretože by mohli podkopávať vládnucu komunistickú stranu. Okrem toho čínske úrady zakázali aj hashtag „Clubhouse“ na ďalšej čínskej sociálnej sieti Weibo.

Hovorkyňa amerického ministerstva zahraničia pre agentúru Reuters uviedla, že zákaz nie je prekvapujúci, a vyzvala Peking, aby svojim občanom umožnil neobmedzený prístup k internetu a iným médiám.

Reklama

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk.

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?