2. decembra 2020

Ak nie ste výrečný typ, máme pre vás dobrú správu. Aby si vás ostatní obľúbili, nemusíte mať v zálohe naučené vtipy. Nemusíte ani spoločnosť baviť zábavnými historkami za života. Čo je najlepšie – nemusíte vlastne veľa hovoriť. Úplne totiž stačí, ak sa budete druhých pýtať.

To potvrdzuje štúdia publikovaná v Journal of Personality and Social Psychology. Ukázala, že ľudia, ktorí kladú doplňujúce otázky, sú druhými vnímaní ako lepší komunikační partneri. Vzbudzujú totiž pocit, že sa zaujímajú, že druhých rešpektujú a snažia sa ich pochopiť.

S tým súhlasí i CEO Leadership Advisors Richard Davis, ktorý považuje doplňujúce otázky v konverzácii za kľúčové.

1. Pýtajte sa na pôvodnú otázku znovu, ale trochu inak.

Umožníte tým druhému pozrieť sa na tému z iného uhla pohľadu a možno sa tak dostanete k niečomu zaujímavému.

2. Spájajte odpovede medzi sebou.

Ak vám odpoveď toho druhého pripomína niečo, čo už predtým spomenul, nebojte sa na to poukázať. Ukážete tým, že viete počúvať a že „rozprávačovi“ venujete pozornosť.

Reklama

Napríklad: „To je, ako keď si predtým hovoril/a, že…?“ Alebo: „To je podobný prípad, ako si opisoval/a predtým, však?“

3. Pýtajte sa na to, čo vás zaujíma.

Napríklad: „Ako si sa pri tom cítil/a?“ „Aký z toho máš pocit?“ Alebo: „Čo na tom bolo podľa teba najlepšie?“ Dávajte len pozor, aby sa z rozhovoru nestal výsluch, a myslite na to, že sem-tam musíte niečo poznamenať aj vy.

Článok vyšiel na webe Forbes.cz v rubrike Jak být lepší.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?