28. apríla 2021

Spoločnosť Wood & Company v stredu oznámila akvizíciu nákupného centra Aupark Bratislava od spoločnosti Unibail-Rodamco-Westfield (URW). Dokončenie transakcie sa očakáva v prvej polovici tohto roka a podlieha splneniu štandardných odkladacích podmienok vrátane schválenia regulačnými orgánmi. Informoval o tom mediálny zástupca firmy Daniel Rabina zo spoločnosti Green Talk.

Wood & Company ako líder transakcie spolu so svojím joint venture partnerom Tatra Asset Management najprv získa 60 % podiel pri dohodnutej celkovej cene transakcie 450 miliónov eur (pri podiele 100 %). Zostávajúcich 40 % sa prevedie postupne v dohodnutých podieloch v rokoch 2022, 2023 a 2024. Celkové náklady na akvizíciu sú v súlade s hrubou trhovou hodnotou aktíva (Gross Market Value).

Garancie v súvislosti s pandémiou

V súvislosti s dosahmi aktuálnej pandémie ochorenia poskytla spoločnosť URW trojročnú garanciu na príjmy z nájomného a participatívny úver vrátane earn-out mechanizmu. Joint venture spoločnosti URW a kupujúcich zároveň refinancovalo súčasný dlh spoločnosti Aupark získaním bankového financovania v objeme 229,5 milióna eur.

„Akvizícia Auparku ako prvotriedneho aktíva v excelentnej lokalite je v súlade s našou investičnou stratégiou zameriavať sa na kvalitné nehnuteľnosti s etablovanou klientelou a atraktívnym mixom nájomcov,“ uviedol investičný riaditeľ Wood & Company Martin Šmigura, ktorý je zodpovedný za realitné aktíva na slovenskom trhu.

Aupark podľa neho vhodne doplní realitné portfólio spoločnosti a zároveň predstavuje pre jej klientov výnimočnú investičnú príležitosť so stabilnými výnosmi a priaznivým pomerom rizika a návratnosti.

Reklama

Druhý najväčší vlastník kancelárskych centier

Akvizíciou Auparku sa spoločnosť Wood & Company stáva druhým najväčším vlastníkom kancelárskych a nákupných centier v Bratislave a Prahe. Celková hodnota realitného portfólia spoločnosti presiahne po dokončení transakcie jednu miliardu eur.

Popri Auparku vlastní Wood & Company aj nákupné centrá Galerie Harfa a Centrum Krakov v Prahe. Celkovú prenajímateľnú plochu v retail aktívach zvyšuje skupina na 115 000 štvorcových metrov.

Dokončenie transakcie sa očakáva v prvej polovici tohto roka a je predmetom štandardných odkladacích podmienok vrátane schválenia regulačnými orgánmi. Spoločnosť URW bude pokračovať v správe nehnuteľnosti spolu s WOOD & Company, až kým nedôjde k úplnému prevzatiu aktíva kupujúcimi a vyrovnaniu potenciálnych kompenzácií.

Aupark Bratislava je prémiovým nákupným centrom s hrubou prenajímateľnou plochou 59.600 štvorcových metrov a návštevnosťou 11,8 milióna ľudí (v roku 2019). Aupark dlhodobo profituje z vynikajúcej polohy a zo životaschopnosti Bratislavy, ktorá tradične patrí medzi ekonomicky najsilnejšie regióny EÚ.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?