Ich výrobky sa predávajú po celom svete, za reklamu nasadenú počas Tour de France získali prestížnu cenu a teraz svoju firmu druhýkrát otvorili investorom. Dvojčatá Martin a Peter Velitsovci po kariére špičkových cyklistov pracujú na tom, aby sa aj ich značka cyklistického oblečenia Isadore stala globálnym hráčom.
Na to, aby mohli vo väčšom tempe napĺňať svoje predstavy, druhýkrát využili investičnú platformu Crowdberry. Tá pôsobí na Slovensku a v Česku a umožňuje súkromným investorom vložiť peniaze do firiem výmenou za vlastnícky podiel.
V prvom kole, ktoré sa uskutočnilo pred dvoma rokmi, získali bratia Velitsovci 1,2 milióna eur. Teraz cieľovú sumu stanovili o štyristotisíc vyššiu a minimálnu investíciu určili na 10-tisíc eur. Kampaň spustili koncom decembra.
„Záujem bol obrovský, máme veľkú radosť. Peniaze sme vyzbierali v superrýchlom čase,“ vraví Peter Velits a dodáva, že už s investormi podpisujú zmluvy.
„Ak započítam všetkých, ktorí sa predbežne prihlásili, tak sa pohybujeme na sume 1,9 až 2,5 milióna eur. S nami určenou čiastkou sme pôvodne nechceli hýbať, ale teraz uvažujeme, že ju navýšime o pol milióna eur. Uvidíme, je to zatiaľ otvorené.“
Cesta je spôsob života
Väčšina peňazí z celkového balíka 1,6 milióna eur (alebo viac) bude smerovať do marketingu a reklamy s cieľom globálneho rozšírenia značky.
„Pre nás je dôležité udržať momentum, naberať nových klientov, pokračovať v sľubnom raste. Zvlášť, keď doba praje a bude priať cyklistike,“ optimisticky hovorí Peter Velits. „Nechcem pôsobiť neskromne, ale navyše si myslím, že marketing už vieme robiť. Veď Juraj Pobjecký, s ktorým spolupracujeme, vlani získal ocenenie Marketér roka.“
Cyklistické oblečenie šijú pre Velitsovcov aj v Makyte Púchov. Foto: Isadore
Jedna z vecí, ktorá uplynulý rok výborne zafungovala, bola kampaň „Cycling Struggle“ inšpirovaná reálnymi cyklistickými skúsenosťami. Dokonca zvíťazila v prestížnej európskej súťaži efektivity v reklame Euro Effie.
Televízny spot nasadili na stanici Eurosport počas Tour de France a sledovať ho mohli diváci v 53 krajinách. Spustil výrazný záujem o ich značku, napríklad počet jej vyhľadávaní na Google vzrástol až o 700 percent. „Pritom sa spot vysielal len dvakrát počas jednej etapy Tour, čo je relatívne málo. Myslíme si, že je to funkčná kampaň aj pre tento rok,“ dopĺňa Peter Velits.
Najúspešnejší sú v nemecky hovoriacich krajinách
Firma bývalých cyklistov s lokálnou výrobou v Púchove ponúka prémiové produkty vyrábané z vysoko kvalitných prírodných a technických merino materiálov s dôrazom na funkčnosť, štýl, ekologický prístup a udržateľnosť výroby. Ročné tržby Isadore Apparel sú po takmer ôsmich rokoch od vzniku spoločnosti na úrovni štyroch miliónov eur.
„Vždy niekde vzadu máte otázku, či je rast dostatočne rýchly,“ približuje Peter Velits. „Teraz sa snažíme využiť boom cyklistiky a aj sa nám to darí, lebo čísla ukazujú, že oproti konkurencii zvyšujeme tržby rýchlejšie. Najdôležitejšie však je, že firma rastie zdravo. Všetko zvládame kapacitne, logisticky aj personálne.“
Počas uplynulého roka predali Velitsovci svoje produkty do viac než 70 krajín. V rebríčku ich záujmu je najvyššie DACH región (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko), Slovensko a Česko, nasleduje Spojené kráľovstvo a Holandsko
Nemecky hovoriace krajiny sú pre nich už najväčší trh, ktorý im tvorí takmer 45 percent tržieb. Preto do tohto regiónu tieklo najviac peňazí na marketing a za ostatné dva roky v ňom vyrástli o viac než 65 percent.
Silná základňa v Bratislave
Prudký, až 100-percentý rast, zaznamenali v oblasti retailu, ich výrobky sú dostupné už vo vyše troch desiatkach kamenných predajní po celom svete.
„Ukazuje sa nám, že tieto obchody následne dokážu posilniť predaje aj cez e-shop,“ dopĺňa Peter Velits. Retailovú sieť sa usilujú naďalej rozširovať, preto už majú aj vlastných obchodných zástupcov v Nemecku a vo Veľkej Británii.
Predajňa a komunitné centrum Isadore Community Hub v Bratislave. Foto: archív Isadore
Ako správny krok sa tiež ukázalo otvorenie prvej predajne a komunitného centra Isadore Community Hub v Bratislave, ktoré sa nachádza v zrekonštruovanej budove Pradiarne 1900 v areáli bývalej Cvernovky. „Potvrdilo sa, že v Bratislave máme silnú zákaznícku bázu. Už druhý mesiac po otvorení v septembri si na seba predajňa vedela zarobiť,“ dodáva Peter Velits.
Uvažujú, že podobný hub by vybudovali aj vo Viedni alebo v Prahe. Chcú tam však vstúpiť štýlom, že najskôr si v meste vytvoria komunitu a až následne prídu s vlastným kamenným obchodom.
Pochvaľujú si aj spoluprácu s veľkou sieťou Decathlon, ktorá sa do svojho e-shopu snažila zaradiť aj značky zamerané na prémiovejšiu klientelu a na udržateľnosť. Po rozbehu na belgickom trhu sa Isadore Apparel cez reťazec predáva aj vo Francúzsku, Nemecku, Španielsku či v Portugalsku.
Úlohou pre tento rok je, aby firma opäť vyrástla aspoň o 50 percent. Pomôcť tomu má tiež rozširovanie produktovej línie, v ktorej by sa chceli venovať aj sortimentu pre horskú cyklistiku.
Našli ste chybu? Napíšte nám na [email protected]