27. augusta 2021

Dvojčatá Martin a Peter Velitsovci sa po kariére špičkových cyklistov úspešne presadzujú aj v biznise. Ich značka cyklistického oblečenia Isadore sa predáva na trhoch po celom svete a počas pandémie zaznamenali významný rast. Najnovšie otvárajú svoju prvú kamennú predajňu v širšom centre Bratislavy.

Sídlo Isadore Community Hub, ako znie názov ich predajne aj komunitného centra, sa nachádza v jednej z najvýznamnejších priemyselných pamiatok v Bratislave, v zrekonštruovanej budove Pradiarne 1900, ktorá je súčasťou areálu bývalej Cvernovky.

Lokálna výroba

„Sme slovenská značka, preto sa aj patrí, aby sme prvú kamennú predajňu otvorili doma,“ hovorí Peter Velits. „Navyše, Bratislava je pre nás stále najlepšie mesto, v ktorom aj najviac predávame. Máme tu silnú zákaznícku bázu, no myslíme si, že potenciál Bratislavy sme ešte stále nevyčerpali.“

Firma s lokálnou výrobou v Púchove ponúka prémiové produkty z vysoko kvalitných prírodných a technických merino materiálov s dôrazom na funkčnosť, štýl, ekologický prístup a udržateľnosť výroby.

Reklama

Inšpiratívne miesto pre cyklistov

Priestor, ktorý si vzali do prenájmu, má rozlohu 180 štvorcových metrov a nepôjde o štandardnú predajňu. Ako napovedá názov, zámerom je vytvoriť všestranné a inšpiratívne miesto, kde sa bude stretávať rozrastajúca sa cyklistická komunita.

Ako dopĺňa Peter Velits, súčasťou priestorov sú aj kancelárie pre bratislavských zamestnancov, ale tiež malá kaviareň či premietacia stena, keďže chcú organizovať aj rôzne tematické diskusie a eventy. Budova Pradiarne navyše bude štartovacím miestom na ich cyklojazdy pre širšiu verejnosť.

V predajni potom okrem svojich výrobkov ponúknu tiež produkty značiek, s ktorými spolupracujú, ako sú Festka bicykle alebo prilby HJC. Oficiálne otvorenie je naplánované na štvrtok 2. septembra.

Športové oblečenie šijú pre Velitsovcov v Makyte Púchov. Foto: Isadore

Najväčší úspech majú v Nemecku

Okrem online predaja sú dnes ich výrobky dostupné vo vyše troch desiatkach kamenných predajní po celom svete. Len nedávno rozbehli  spoluprácu s veľkou sieťou Decathlon, ktorá sa do svojho e-shopu snažila zaradiť aj značky zamerané na prémiovejšiu klientelu a na udržateľnosť.

Isadore Apparel je v ich aktuálnej ponuke pre nemecký, belgický a španielsky trh, najnovšie sa dohodli aj na predajoch v Taliansku.

Z rodinnej firmy sa chcú Velitsovci stať silným globálnym hráčom. „V online predaji sme za rok vyrástli o viac ako sto percent, celkový objem tržieb sme zvýšili o takmer 70 percent,“ približuje Peter.

Ročné tržby Isadore Apparel sú po siedmich rokoch od vzniku spoločnosti na úrovni troch miliónov eur. Najúspešnejší sú v Nemecku, ktoré tvorí viac ako štvrtinu objemu ich tržieb, na druhom mieste je Slovensko s približne 11 percentami.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?