15. januára 2020

Dvojčatá Martin a Peter Velitsovci po kariére špičkových cyklistov bodujú aj v biznise. Úspešne rozbehli vlastnú značku cyklistického oblečenia Isadore a z rodinnej firmy sa chcú stať silným globálnym hráčom. Preto sa rozhodli cez platformu Crowdberry osloviť investorov. Cieľovú sumu stanovili na 1,2 milióna eur a minimálnu investíciu určili na 10-tisíc eur.

Ročné tržby Isadore Apparel sú po šiestich rokov od vzniku spoločnosti na úrovni dvoch miliónov eur. Firma s lokálnou výrobou v Púchove ponúka prémiové produkty vyrábané z vysoko kvalitných prírodných a technických merino materiálov s dôrazom na funkčnosť, štýl, ekologický prístup a udržateľnosť výroby. Pôsobia aj na zahraničných trhoch, okrem Slovenska sa im najviac darí v Nemecku, Rakúsku, Česku a vo Veľkej Británii.

Isadore Apparel (Foto: archív Petra Velitsa)

Martin Velits približuje, že rozhodovanie o vstupe investorov trvalo samozrejme dlhší čas a kládli si pri ňom dve základné otázky: buď zostanú menšou rodinnou firmou, ktorá bude rásť postupne, malými krokmi, alebo razantnejšie vykročia do súboja s najväčšími hráčmi na trhu v ich segmente. „Priklonili sme sa na stranu, že máme väčšie ambície,“ usmeje sa.

Investor alebo Crowdberry

Riešením pre väčšie ambície bol aj vstup jedného silného investora, ale nikdy sa v rokovaniach neposunuli do serióznejšej fázy. Ako optimálna sa im preto zdala investičná platforma Crowdberry, ktorá pôsobí na Slovensku a v Česku a umožňuje súkromným investorom investovať do firiem výmenou za vlastnícky podiel. Kampaň spustili na prelome rokov a do stredy rána prejavilo záujem 65 investorov s vyzbieranou čiastkou 903-tisíc eur.

„Zámerom investície je v prvom rade globálne rozšírenie značky so zameraním na nemecky hovoriace krajiny,“ približuje Martin Velits. „V súčasnosti robíme až 70 percent obratu cez náš e-shop a priamy predaj a preto chceme viac posilniť offline marketing a vybudovať silný sales tím. Tiež plánujeme rozširovať našu produktovú líniu, zamerať sa aj na mestskú a indoorovú cyklistiku a osloviť nové cieľové skupiny – ženy, mladšiu generáciu či rekreačných cyklistov.“

Majú tiež ďalšie zahraničné ambície. Plánuje vyraziť na trhy USA, Japonska, Kórey a Austrálie.

Velitsovci by do piatich rokov od vstupu investorov radi dosiahli ročný obrat na úrovni desiatich miliónov eur.