2. septembra 2021

Globálna e-commerce spoločnosť Berlin Brands Group (BBG), ktorej spolumajiteľmi sú aj dvaja slovenskí podnikatelia Dominik Brichta a Peter Both, má nového minoritného investora. Ide o americkú investičnú spoločnosť Bain Capital, ktorá spravuje aktíva vo výške viac ako 140 miliárd USD. Podiel v BBG, ktorý preberá, predtým vlastnila investičná spoločnosť Ardian.

Spoločnosti BBG sa zároveň podarilo zaistiť 700-miliónovú finančnú injekciu, ktorú využije na ďalší rozvoj firmy a nové akvizície. Bain Capital vďaka tomu získava minoritný podiel v BBG, ktorej valuácia už presiahla miliardu dolárov a získala tak status jednorožca. O tom, že ide o rýchlo rastúcu firmu svedčí aj fakt, že BBG s vyše tisíc zamestnancami v piatich krajinách (z toho 180 na Slovensku) v roku 2020 vykázala tržby vyše 334 miliónov eur, pričom v roku 2019 to bolo 217 miliónov.

Stovky miliónov nasmerujú do rozvoja

Najnovší 700-miliónový balík je pritom už druhou masívnou investíciou v BBG v roku 2021. Tento rok už BBG ohlásila úverové financovanie vo výške 240 miliónov od konzorcia nemeckých bánk. Určené bude na akvizície menších a stredných e-commerce predajcov v USA a Európe.

Na čele aktivít spojených s fúziami a akvizíciami (M&A) je pritom Slovák Dominik Brichta. Jeho biznis partner Peter Both má v rámci BBG na starosti rozvoj slovenskej vetvy firmy, celého regiónu východnej Európy, ako aj rozvoj smerom do nových krajín.

Reklama

Dominik Brichta pre Forbes.sk uviedol: „Tešíme sa z nového partnerstva s Bain Capital, ktorý patrí k najrenomovanejším private equity investorom na svete. BBG vždy malo inštinkt na nové trendy a po rokoch práce sa nám podarilo vytvoriť unikátnu e-commerce platformu, ktorá prevádzkuje internetové obchody v 28 krajinách a patrí k najväčším predajcom na Amazone v Európe.“

Top tím BBG: Celkom vľavo Dominik Brichta, v strede v tmavej košeli CEO Peter Chaljawski a druhý zprava Peter Both. Foto: archív BBG

„Okrem organického rastu našich vlastných značiek, ako je napríklad Klarstein, rastieme aj vďaka strategickým akvizíciám, v rámci ktorých kupujeme ďalšie profitabilné e-commerce značky. Po integrácii na našu platformu im umožníme rast na nových predajných kanáloch a v ďalších krajinách, v ktorých operujeme. Počas posledných 10 mesiacov sme kúpili viac ako 30 značiek, pod ktorými sa predávajú stovky úspešných produktov. Získaná investícia posilní našu e-commerce platformu a rast,“ dodáva Dominik Brichta.

Nový kapitál BBG plánuje okrem ďalšieho nákupu internetových obchodov a predajcov na Amazone využiť aj na rozšírenie dodávateľskej siete a logistickej infraštruktúry spoločnosti a ďalší rozvoj svojej technologickej platformy.

Ďalší míľnik na globálnom trhu

Ako uviedol CEO BBG, nemecký podnikateľ Peter Chaljawski, „investícia spoločnosti Bain Capital a zaistenie dodatočných financií pre nás znamená ďalší míľnik na ceste k budovaniu globálneho domu značiek. Umožňuje nám to riešiť strategické ciele akvizície a rozvoj značiek po celom svete, ako aj rozšírenie prevádzky a logistiky. Skúsenosti spoločnosti Bain Capital so zakladateľmi po celom svete nám pomôžu pokračovať v našej evolúcii ako vedúcej spoločnosti v oblasti elektronického obchodu pri škálovaní značiek.“

Väčšinový majiteľ BBG Peter Chaljawski. Foto: archív BBG

„BBG je disruptívnym lídrom v rýchlo sa meniacom priestore spotrebného tovaru. Ich schopnosť rozvíjať a rozširovať značky, ktoré spĺňajú súčasné spotrebiteľské trendy, prostredníctvom vysoko efektívnej platformy elektronického obchodu dáva spoločnosti obrovský potenciál rastu na rýchlo rastúcom trhu,“ povedala Miray Topay, výkonná riaditeľka Bain Capital Private Equity. „Spojili sme sa s mnohými manažérskymi tímami pod vedením zakladateľov a tešíme sa, že pomôžeme Petrovi a jeho tímu dosiahnuť ich cieľ stať sa globálnym lídrom v oblasti elektronického obchodu so spotrebiteľom. “

Vychádzajúca hviezda e-commerce

BBG má prístup k 1,5 miliarde aktívnych e-commerce zákazníkov v Európe, Veľkej Británii, USA a v niektorých častiach Ázie a jej technolgogická platforma zahŕňa viac ako 100 e-shopov – vrátane vlastných e-shopov ako aj rôznych ďalších platforiem či elektronických trhovísk v 28 krajinách.

Bain Capital sa v BBG stane novým minoritným akcionárom (konkrétny podiel spoločnosti nezverejnili). Majoritným akcionárom zostáva Peter Chaljawski a medzi ďalších akcionárov sa radia aj slovenskí podnikatelia a spoluzakladatelia BBG Dominik Brichta, Peter Both a zvyšok tímu výkonného managementu BBG.

Berlin Brands Group (BBG) je globálna e-commerce firma, ktorá aktuálne predáva 3700 výrobkov pod svojimi vlastnými 14 značkami. Jej logistické centrum pre Západnú Európu sa nachádza v nemeckom meste Kamp-Lintfort, Východnú Európu obsluhuje logistické centrum v Bratislave, pričom ďalšie má v Hongkongu, Los Angeles a Istanbule.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?