Svoj imidž prepožičala značkám ako Jimmy Choo, Levi’s a Saint Laurent. Teraz supermodelka preberá kontrolu nad svojím menom a budúcnosťou so spoločnosťou Rhode, ktorá sa zaoberá starostlivosťou o pleť.
Hailey Bieber má prístup k najexkluzívnejšej kozmetike na svete. Za posledné dva roky však používala vzorky neoznačených produktov, ktoré z veľkej časti neboli dostupné verejnosti.
„Keď sa mi minie Peptide Glazing Fluid, tak mojej pokožke chýba,“ povedala Bieber pre Forbes. „Uvedomila som si, že je to dobrý produkt, lebo keď sa mi minú vzorky, moja pokožka je bez neho iná.“ V júni, po dlhom očakávaní svojim 60 miliónom sledovateľov, odhalila, že išlo o hydratačné produkty na pleť od spoločnosti Rhode, ktorú založila v roku 2020.
Zákazníci čakajú v poradovníku
Dopyt rýchlo prekonal jej očakávania aj možnosti dodávateľského reťazca. Od spustenia prilákala nová kozmetická značka 700-tisíc ľudí, ktorí sú v poradovníku na všetky tri jej produkty. Naposledy sa po doplnení zásob minuli rýchlosťou 36 produktov za sekundu.
Samotná podnikateľka Forbesu povedala, že príjmy spoločnosti sú v roku 2022 „na dobrej ceste“, aby dosiahli osemciferné čísla, no odmietla poskytnúť podrobnosti.
Pre Hailey Bieber (26) bol prechod z modelky k podnikateľke prirodzeným vývojom a zároveň neočakávane vzrušujúcou novou kapitolou. Ako dieťa chodila na balet a sledovala svoju mamu a starú mamu, ako sa starajú o pleť. Ako 17-ročná začala s modelingom.
Nebyť len tvárou cudzích značiek
Keď mala 18, objavila sa v letnej kampani Ralpha Laurena. A za posledných osem rokov získala zmluvy so značkami ako Jimmy Choo, Tommy Hilfiger, Saint Laurent a desiatkami ďalších. Po rokoch prepožičiavania svojej tváre cudzím značkám a po pandémii, ktorá uzavrela predvádzacie móla, mala dostatok času na premýšľanie o dlhodobých cieľoch a uvedomila si, že chce viac než len bežnú licenčnú zmluvu.
To neznamená, že nemala pochybnosti, či sa vrhnúť do sveta podnikania. Napriek úspešnej kariére modelky a reputácii, že má pleť, za ktorú sa oplatí zomrieť, Bieber priznáva, že bojuje s neistotou. Jedna z vecí, ktorých sa najviac obávala pred spustením Rhode, bolo, či bude niekoho zaujímať.
„Bála som sa, že ma nebudú brať vážne,“ povedala. „Berie ma vôbec niekto vážne ako zakladateľku, podnikateľku?“
S kožou na trh
Táto neistota je povedomá každému, kto menil profesiu alebo začal podnikať po kariére v niečom inom. Bieber je však pod nemilosrdným mikroskopom. Narodila sa do rodiny Baldwinovcov (áno, tých Baldwinovcov) a vydala sa za tínedžerský spevácky idol Justina Biebera, čím sa stala terčom obrovskej online nenávisti.
Vyhýbala sa komunikácii s novinármi, až kým nespustila počas pandémie svoj youtubový kanál. Nie je len celebritou, ktorá založila kozmetickú značku. Je ostro sledovanou supermodelkou, ktorá by sa mohla schovávať vo svojom 25-miliónovom sídle v Kalifornii, aby sa vyhla ďalšiemu online šikanovaniu.
„Je to naozaj veľký risk,“ hovorí Michael D. Ratner, tvorca OBB Media a zakladajúci partner Rhode. „Ak si Hailey, môžeš byť tvárou značky a bez rizika pokračovať v zarábaní pekných peňazí do vrecka.“ Rhode je však pre Bieber skutočným povolaním. „Vstúpila na trh s produktmi starostlivosti o pleť, pretože je to jej prvá skutočná láska.“
Skutočná vlastníčka
A Bieber nenechala nič na náhodu. Zamestnala napríklad Rona Robinsona, kozmetického chemika s tromi desaťročiami skúseností v spolupráci s Clinique, La Mer, Revlon a so svojou vlastnou značkou Beautystat, aby pomohol namiešať receptúry pre Rhode.
Najala tiež Lauren Ratner, bývalú riaditeľku značky Reformation, aby viedla marketing. (Tá je manželkou Michaela Ratnera.)
Kolegovia Bieber opisujú ako nekonečne zvedavú. „Neustále kladie otázky,“ povedala Lauren Ratner pre Forbes. „V procese vývoja produktu sa často neskoro v noci pýta na nové zložky.“
„Chce veci robiť správne a skutočne vybudovať tím,“ povedal Michael D. Ratner. Podľa neho bola Bieber neochvejná vo svojej vízii mať spoločnosť zaoberajúcu sa starostlivosťou o pleť, ktorá je vlastnená a financovaná ženou. „Myslím, že chcela byť skutočnou vlastníčkou,“ povedal. „Vložila do toho veľké množstvo peňazí a ukázala ľuďom, že to myslí vážne.“ (Spoločnosť Rhode odmieta komentovať, akú čiastku presne Bieber investovala.)
Cenovo dostupné skrášlenie
Robiť veci správne znamenalo pre mladú podnikateľku zaujať nekompromisný postoj k vývoju produktov. Napríklad vývoj peptidového séra opisujú ako cestu so 17 kolami opakovania a zmien receptúry, až kým produkt skutočne nesplnil jej štandardy.
„Myslím si, že by bolo pre mňa veľmi jednoduché schváliť niečo, čo je na 95 percent dokonalé a uspokojiť sa s tým namiesto čakania, aby to bolo 100-percentné,“ povedala Bieber. „Učím sa, že kvalita tejto značky je pre mňa naozaj veľmi dôležitá.“
Rovnako dôležitá je cena. Každý z troch produktov Rhode stojí menej ako 30 dolárov, pretože Bieber verí, že ľudia nemusia platiť viac, aby mohli mať skvelú pleť.
Pri vymýšľaní názvu spoločnosti mohlo byť pre Bieber jednoduchšie použiť jej dve slávne mená. Namiesto toho sa rozhodla použiť svoje menej známe stredné meno: Rhode, ktoré má z matkinej strany rodiny. „Znelo to tak silno a krásne samo osebe,“ povedala Bieber.
Tvrdí, že jej snom je vybudovať značku, ktorá bude existovať aj o 20, 30 alebo 40 rokov a jej produkty si budú ľudia kupovať nie pre meno zakladateľky, ale pre ich účinky.
„Myslím, že by bolo naozaj úžasné, ak by ľudia milovali značku, pretože milujú jej produkty,“ povedala.
Článok vyšiel na Forbes.com. Autorkou je redaktorka Maggie McGrath.