Logicworks je prvou voľbou pre popredné malé, stredne veľké a veľké spoločnosti, ktoré používajú produkty Apple a snažia sa znovuobjaviť význam slov ako funkčnosť, bezpečnosť a efektivita. Za firmou pôsobiacou na českom, slovenskom a maďarskom trhu stoja Ivan Malík a Nino Kuzma.
Ako to celé začalo?
„Prvýkrát sme sa s Ninom stretli v roku 2020 na začiatku pandémie. Výborne nám zafungovala podnikateľská chémia,“ spomína zakladateľ spoločnosti Logicworks Ivan Malík, ktorý si v roku 2004 otvoril v Prahe malú živnosť. Časom sa rozrástla a pre ďalší rozvoj bola nevyhnutná transformácia.
V roku 2021 preto prevzala strategický podiel firma WESTech, ktorá prevádzkuje e-shop a predajne iStores a je držiteľom statusu Apple Premium Reseller. „Jej silnou stránkou je obchod, za spoločnosť Logicworks sú to služby. Vďaka tomuto spojeniu dokážeme dodať všetko na kľúč,“ vysvetľuje Malík. Dnes majú zastúpenie v Prahe, Ostrave, Bratislave a pripravujú otvorenie ďalších pobočiek.
Spojenie ste oznámili tento rok v júni. Čo sa odvtedy zmenilo?
„Je to len pár mesiacov, ale zmenilo sa toho veľa. Po akvizícii sme riešili procesy a dlhodobé ciele. Keď sme mali pripravenú víziu a misiu, prišli na rad KPI a tím,“ rekapituluje Nino Kuzma, Chief Sales Officer & Business Development.
Spomínali ste Apple pre firmy. Čo si pod tým predstaviť?
„Cieľom bolo ponúknuť produkt prispôsobený potrebám klientov,“ dodáva Kuzma. Firma pracovala s témami ako Inventory Management, finančné služby, podpora a používateľská jednoduchosť. Digitálny kanál „Apple pre firmy“ bude predstavený budúci rok.
Zľava Ivan Malík, zakladateľ Logicworks a Nino Kuzma, Chief Sales Officer WESTech a Logicworks. Zdroj foto: Logicworks
Ako sa trh zmenil a aký majú produkty Apple vo firemnej sfére podiel?
Historicky bolo produkty Apple vidieť v odvetviach ako grafický alebo hudobný priemysel.
V roku 2007 prišiel prvý iPhone, vďaka ktorému sa trend otočil a mileniáli chcú tieto produkty používať aj v zamestnaní. „Vzniká obava, či všetko bude fungovať. Vďaka nášmu „Proof of Concept“ si môže firma najskôr produkty celý mesiac odskúšať v prevádzke. Je jedno, či ide o startup, FinTech, IT developerov, výrobný závod, alebo banku,“ dodáva Kuzma. Podiel produktov Apple sa v B2B segmente zvýšil na 15 percent a s ním aj financovanie pomocou operatívneho lízingu.
Produkty Apple sú vo všeobecnosti drahšie. Nie je to pre firmy trochu bariéra?
Akvizičná cena sa môže zdať byť vyššia. Je však potrebné sa na vec pozrieť detailnejšie než pohľadom TEI (Total Economic Impact). Priemerná cena počítača sa dnes pohybuje okolo 850 eur. Najlacnejší počítač Apple si možno kúpiť približne za 1 000 eur. Rozdiel teda nie je až taký veľký. Druhým faktorom je výkon, ktorý dramaticky vzrástol. Porovnateľne výkonný počítač teda dostanete za vyššiu cenu.
„Nezabúdajme, že počas životného cyklu odpadajú dodatočné náklady. Paradoxne tak produkty Apple vyjdú firmu o niekoľko stoviek dolárov lacnejšie ako konkurencia,“ zamýšľa sa Malík.
Čo pripravujete do budúcnosti?
„Ide nám o prirodzený rast firmy. V nasledujúcich dvoch rokoch plánujeme zrýchliť z nuly na sto,“ hovorí Kuzma.