Pracovať na projekte, ktorý denne umožňuje desiatkam tisícom žien cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek, je veľkou výzvou. Na raste a rozvoji online fitka Fitshaker pracuje už niekoľko rokov digitálne štúdio GoodRequest. Zákulisie spolupráce priblížil tím dizajnérov a developerov zo spoločnosti GoodRequest (GR) a CEO Fitshakera Peter Švaral.
Fitshaker je na scéne viac ako sedem rokov. Kedy ste sa rozhodli osloviť GoodRequest?
P. Š.: V roku 2018. V tom čase sme fungovali na Wordpresse, ktorý je určený pre menšie projekty. Od istej hranice sme preto neboli schopní rásť. Mnoho požiadaviek používateľov a tiež naše nápady, návrhy a vylepšenia nebolo možné zrealizovať. Jediným riešením bol web na mieru.
Digitálnych firiem je na trhu pomerne dosť. Prečo práve GoodRequest?
P. Š.: Mal som možnosť s nimi pracovať na jednom menšom projekte už predtým. Vedel som, že sú odborníci v tvorbe mobilných aplikácií, webových riešení, UI a UX dizajnu. A tiež to, že pracujú s najnovšími technológiami, neustále sa vzdelávajú a neboja sa výziev. Ich energiu a chuť pracovať na projekte som cítil od začiatku.
Ako ste na túto „výzvu“ zareagovali?
GR: Víziou Fitshakera je poskytnúť možnosť cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek. Tou našou zas tvoriť zmysluplný a zodpovedný digitálny svet. Videli a cítili sme, že sa vo víziách a názoroch stretávame, a preto sme sa do projektu pustili.
„Ak nastane problém, vedia o ňom a vyriešia ho skôr, než si ho vôbec všimnem. Sledujú trendy, technológie, vzdelávajú sa,“ hovorí Peter Švaral, CEO spoločnosti Fitshaker. Zdroj foto: Fitshaker
Aké boli vaše prvé kroky?
GR: Našou prvou výzvou bolo vytvoriť úplne nový web. Najskôr sme však analyzovali pôvodný. Pracovali sme s rokmi dát, prebehli hĺbkové rozhovory s používateľmi. Vďaka tomu sme identifikovali ich potreby a problémy pri cvičení. Po fáze výskumu sme začali s dizajnom, ktorý sme opakovane testovali. Potom prišiel čas vývoja, finálne testovania a nasadzovanie webu.
Ktorá fáza projektu bola pre vás výzvou?
GR: Pred nasadením webu prebehlo pilotné testovanie približne na sto používateľoch. Potom nás čakal trojdňový maratón nasadzovania webu, riešenia prvých bugov a odpovedí na otázky používateliek. Boli to dni plné práce, nervozity, očakávaní, zábavy a hlavne podpory v rámci celého tímu.
Ako ste to vnímali vy ako klient?
P. Š.: Pre mňa to bolo vzrušujúce. Bol som doma a nevedel som, že sú zatvorení v kancelárii tri dni a fungujú na donáške a káve. (smiech) Som rád, že sa im to podarilo zvládnuť v tak rýchlom čase.
Čo by ste teraz spravili inak?
GR: Zrejme by sme venovali ešte viac času záťažovým testom. Na veľkých projektoch sú dôležitým a náročným krokom. Konfiguračná škálovateľnosť v rámci testovania je veľká, Fitshaker používajú desaťtisíce žien na rôznych zariadeniach. Všetky ich otestovať si vyžaduje expertízu a špičkový tím. Tieto vlastnosti máme, no záťažové testy boli skúškou aj pre nás.
Mobilná aplikácia. Zdroj foto: Fitshaker
Kedy ste začali pozorovať prvé výsledky?
GR: Výsledky sa neukázali hneď, s tým musí každý klient rátať. Niekedy sa dokonca situácia najskôr mierne zhorší. Netreba sa však zľaknúť, výsledky prídu. Tu prišli približne po piatich mesiacoch, keď sa ustálil tlak na support a začali rásť čísla návštevností a predplatiteľov.
Začalo to webom a TV aplikáciou, pokračovalo mobilnými aplikáciami. Mali ste ich v pláne od začiatku?
P. Š.: Na začiatku bol pre mňa najdôležitejší web a TV aplikácia. Mal som pocit, že najlepšia skúsenosť s cvičením je doma cez televíziu. Mobilnú aplikáciu som dával do úzadia. Získané dáta však ukázali, že ak sa chceme posunúť, musíme do toho ísť.
GR: Vytvorením aplikácie sme reagovali na potreby používateľov. Tie sme odhalili v dotazníkoch, rozhovoroch a workshope. Aj keď veľa žien cvičí doma, chceli by si zacvičiť aj v kancelárii, alebo si zobrať Fitshaker do prírody či parku. V ponuke Fitshakera sú tiež vzdelávacie videá, ktoré si môžu vypočuť v aute. Aplikácia je v týchto prípadoch výbornou voľbou.
Čo znamená zastrešovať tri platformy?
GR: Je to náročné, potrebujete skvelý manažment, expertný tím a vôľu pracovať. Škálovateľnosť projektu je obrovská, Fitshaker beží na webe, televízii a mobile. Hovoríme o databáze videí, živých prenosoch, blogu, e-shope a administrácii pre každú z týchto platforiem. Všetky sa napájajú na jedno robustné API vytvorené na začiatku spolupráce. Vďaka nemu máme istotu, že aj malá zmena sa odzrkadlí na každej platforme, a tým je ekosystém konzistentný.
Zdroj foto: Fitshaker
Čo považujete za najväčší úspech spolupráce?
GR: Určite stabilizáciu webu. Na stránke sa orientuje lepšie a vzniká násobne menej otázok na zákaznícku podporu. Pozitívna spätná väzba z komunity je tiež úspechom. Ďalším úspechom je určite to, že sme prechodom na web na mieru nepokazili pozíciu stránky vo vyhľadávaní. Nespadli sme ani o jednu pozíciu nižšie.
P. Š.: Spustenie nového moderného webu, ktorý reflektuje na potreby používateľov. Bol to pre nás všetkých nový začiatok. Pre mňa bol osobný úspech vidieť logo Fitshakera vedľa Tatra banky, ZSE, KIA či Gopassu v showreele GoodRequest. Vtedy mi „docvaklo“, čo sme dokázali a s kým spolupracujeme.
V čom vidíte silné stránky spoločnosti GoodRequest?
P. Š.: Spoľahlivosť, tá je pre mňa kľúčová. Ak nastane problém, vedia o ňom a vyriešia ho skôr, než si ho vôbec všimnem. Za túto pohotovosť majú môj veľký obdiv. Sledujú trendy, technológie, vzdelávajú sa. Odráža sa to na práci a projekte. Vidieť, že milujú svoju prácu a záleží im na výsledkoch.
Aké sú vzťahy medzi firmami?
GR: V rámci projektu fungujeme ako jedna firma. Vzťahy medzi nami sú veľmi priateľské a otvorené. Komunikujeme na dennej báze. Ak nám to situácia dovoľuje, radi sa stretneme, zájdeme na pivo či spoločný výlet. Spája nás totiž aj pozitívny postoj k športu.
Aké sú vaše plány do budúcnosti?
P. Š.: Určite „Inteligentný Fitshaker“. Posunúť sa do roviny AI. Získavaním dát sa učiť o používateľovi a navrhnúť cvičenie na mieru. Chcem, aby sa používateľ mohol úplne spoľahnúť na Fitshaker a veriť, že mu pomôže na ceste za zdravším ja.
GR: V tomto sa zhodneme. Stagnácia v takomto projekte neexistuje, musíme sa posúvať vpred. Od začiatku si dávame záležať na tom, aby sa všetky dáta získané od používateľa ukladali správne pre budúci Fitshaker ekosystém, ktorý vytvorí individuálny cvičebný plán pre každého používateľa podľa jeho preferencií. K tomu patria aj ďalšie periférie, ako napríklad smart hodinky.
GoodRequest je digitálne štúdio, ktoré stojí od roku 2013 za mnohými úspešnými projektami. Venuje sa vývoju mobilných aplikácií, webových riešení a digitálnemu dizajnu. Medzi jeho partnerov patrí Tatra banka, Forbes, SZF, KIA, BENU, ZSE Drive, NAY a ďalší. Od vzniku ho vedie Tomáš Lodňan.