22. júna 2018

Skupina ľudí od 18 do 30 rokov, označovaná aj ako generácia mileniálov, práve vstupuje do aktívneho života a do roku 2020 by mala tvoriť tretinu celkovej pracovnej sily. Najnovší výskum od spoločnosti Cetelem ukazuje, ako veľmi sa títo mladí odlišujú od generácie pred nimi, aké sú ich priority a aké je ich nákupné správanie.

 

Eshopy vyvíjajú na kamenné predajne čoraz väčší tlak a mnohí tvrdia, že budúcnosť je práve v online obchode. Generácia, ktorá žije technológiami sa však v spotrebiteľskom správaní nevymyká starším ľuďom a ešte stále uprednostňujú osobný kontakt a zážitok, ktorý online svet zatiaľ nahradiť nedokáže, ukázal prieskum.

 

 Výhody nakupovania v kamenných predajniach podľa respondentov (v%)

Pokiaľ ide o nakupovanie, mileniáli aj staršia generácia považujú za najdôležitejšie si výrobok v kamennom obchode ohmatať a hneď si ho zobrať so sebou. Aké boli ešte ďalšie závery prieskumu?

 Hlavné zistenia prieskumu

  • mileniáli sú optimistickejší ako staršie skupiny obyvateľstva
  • staršia generácia vníma mileniálov prevažne negatívne, zatiaľ čo mladí ľudia sa vnímajú pozitívne
  • nakupovanie je pre nich synonymom potešenia
  • kamenné predajne sú u nich stále najpreferovanejšie
  • menej ako 10 % mileniálov nakupuje výhradne online
  • aj napriek tomu si 42% mileniálov myslí, že klasické obchody o 10 rokov nebudú existovať
  • ich hlavným nedostatkom je strata času

Aktivity  na sociálnych sieťach týkajúce sa obchodov (v%):

 

METODOLÓGIA
Kvantitatívny prieskum sa realizoval v 17 európskych krajinách na vzorke 13 800 osôb vo veku od 18 do 75 rokov. Rozhovory boli uskutočnené online prostredníctvom vlastného online dotazníka. Tieto osoby patria do národnej reprezentatívnej vzorky pre každú krajinu. Reprezentatívnosť vzorky je zaistená metódou pomerných dielov vzoriek (pohlavie,veková skupina, povolanie a sociálno-demografická kategória/príjem, región).