Ajurvédsky pobyt v Indii, safari v Botswane, plavba loďou po Karibiku či dovolenka s rodinou v Turecku? Naplánujte si dovolenku hneď teraz, určite si ju zaslúžite. Viac o tohtoročných trendoch a živote cestovnej kancelárie TUI, ktorá je na Slovensku už dve dekády, hovorí Mariana Metwaly Veiglová, Senior Sales Manager Slovakia.
TUI pôsobí na Slovensku už dvadsať rokov. Ako by ste zhodnotili toto obdobie?
Vnímam to pozitívne. Napredovali sme a myslím si, že za dvadsať rokov sme toho dokázali veľa. Klientom sme ukázali zaujímavé destinácie, trendy v cestovaní a celkovo sme vybudovali firmu od troch až po tridsiatich ľudí – toľko nás je aj teraz. Rástli sme postupne, momentálne máme štyri vlastné pobočky a desať TUI ReiseCenter franšíz. Pobočky a zamestnancov sme si udržali aj počas pandémie, zrejme sa nám to podarilo aj vďaka nášmu triezvemu prístupu.
Čo považujete za dve desaťročia svojho pôsobenia v TUI za najvýnimočnejšie?
Pre mňa je výnimočný náš tím, ktorý mám okolo seba. Máme tu aj ľudí, ktorí sú v TUI rovnako dlho ako ja. Vážim si, že sú stále s nami a na vedúcich miestach, predovšetkým vďaka nim neustále napredujeme.
Akí klienti vás vyhľadávajú najčastejšie?
Prevládajú rodiny s deťmi, páry, ale aj jednotlivci. Takisto máme klientov, ktorí cestujú často, čiže aj viackrát do roka. Vyhľadávajú destinácie, kde môžu zažiť niečo nové, majú radi hotely a typy dovoleniek, ktoré nie sú v obvyklých lokalitách. Medzi klientelou máme aj veľa skupín a firmy. Ponúkame tiež vlastné hotelové značky, ako napríklad TUI Blue – hotely, ktoré poskytujú perfektný balans medzi relaxáciou, spoznávaním kultúry a najlepším servisom. Športovcom odporúčam pozrieť si našu ponuku Robinson, ktorá je bohatá na aktívne dovolenky. Samozrejme, máme aj ponuku pre rodiny s deťmi. Naši klienti nájdu najlepšie rodinné rezorty v ponuke TUI Magic Life.
Hovorili ste o netradičnejších destináciách. O ktorých sa rozprávame?
Momentálne sa rozbiehajú expedičné plavby, napríklad Ponant ľadoborcom v Antarktíde alebo v Arktíde. Je tu aj Bhután, krajina šťastia, či Saudská Arábia, budúcnosť cestovania. Spomeniem aj Japonsko a luxusné safari v Botswane. Tieto destinácie nie sú v bežnom predaji, ale máme ich v ponuke a viacerí klienti ich už s nami absolvovali.
Aké trendy vládnu v cestovnom ruchu?
Teraz sú to okružné plavby loďou. Máme vlastnú lodnú spoločnosť TUI Cruises a zatiaľ vidím tento trend najmä v Nemecku a Rakúsku, ale už dlhé roky narastá záujem aj u nás. Klienti majú radi zážitky a plavba loďou nie je bežná. V lete najviac vyhľadávajú Španielsko, konkrétne Baleárske alebo Kanárske ostrovy. Rodiny s deťmi si stále môžu vybrať Turecko, Grécko, ako aj Taliansko a Chorvátsko. Niektorí klienti si aj v lete urobia exotiku v Karibiku alebo na Maldivách, ktoré sa stali číslom jeden v zime, ale vyhľadávané sú už aj v lete. Obľúbené je tiež Mexiko, kam je počas zimných mesiacov priamy let z Viedne, takisto veľmi odporúčame aj Maurícius, Seychely, Zanzibar či Kubu. Našej klientele väčšinou vyhovuje širší výber leteckých spoločností, nevadí im odlet z Viedne.
Cestujú s nami rodiny, páry, jednotlivci aj firemná klientela.
Mariana Metwaly Veiglová
Takže sa viete prispôsobiť aj klientom, ktorí neradi cestujú vo väčších organizovaných skupinách?
Iste, všetky odlety máme z Viedne a klienti si môžu vybrať akúkoľvek leteckú spoločnosť. U nás majú k dispozícii zájazd na tri alebo aj sedemnásť nocí. Vieme pripraviť všetko na mieru. Ponúkame aj klasické destinácie, ako sú Grécko, Turecko či Španielsko. V Grécku máme v ponuke takmer štyridsať ostrovov. Do Turecka máme denne viacero letov, čiže klient si vie vybrať, či mu let vyhovuje skôr ráno, poobede alebo večer. U nás je klientela naučená rezervovať si dovolenky vopred, pretože to pre nich znamená oveľa väčšiu flexibilitu.
Ktorá destinácia podľa vás momentálne ponúka najväčší zážitok?
Napríklad pre mňa to naposledy bolo Rio de Janeiro, potom sme to spojili s brazílskym pobrežím a mestom Salvador de Bahia ako oddychovou dovolenkou. Prekvapili ma aj naše plavby TUI Cruises. Pred niekoľkými rokmi sme takto absolvovali Strednú Ameriku a Karibik. Podľa mňa je to jedna z top dovoleniek, vynikajúco fungujú plavby aj servis.
V priebehu roka pod vašou značkou cestuje až dvadsaťjeden miliónov ľudí do stoosemdesiatich krajín sveta. Ako sa dá tento počet zvládať, aby bol každý cestujúci spokojný?
V posledných rokoch nám pomáha aj digitalizácia, ktorú využívame stále viac a viac. Pri TUI zájazde môžete využiť Flex tarifu, čo je možnosť päťnásť dní pred zájazdom preobjednať ho na inú destináciu alebo termín, prípadne ho bezplatne stornovať. Ako veľké plus hodnotím, že ako jedna z mála cestovných kancelárií na Slovensku máme stály tím, ktorý je scestovaný. Nedávno odišli kolegovia na Bali, dve kolegyne sú na plavbe a ďalšia letí do Thajska. Ďalší dvaja kolegovia sa vracajú z Indie, boli tam na ajurvédskom pobyte. Základ klasických destinácií majú ľudia u nás napozeraný. Samozrejme, nemôžu poznať každý hotel, no majú aj spätnú väzbu od klientov. Môj kolega bol prednedávnom pozvaný na luxusné safari v Botswane a je to zážitok na celý život. Niečo sa naozaj oplatí vidieť.