16. marca 2021

Európska online platforma pre módu Zalando oznámila, že tento rok rozšíri svoje pôsobenie na ďalších osem trhov, medzi ktoré bude patriť aj Slovensko. Okrem toho v roku 2021 zakotví aj v Chorvátsku, Slovinsku, Estónsku, Litve a Lotyšsku. V roku 2022 bude nasledovať Maďarsko a Rumunsko, čím sa firma dostane na trhy 25 krajín.  

Podobne ako iné giganty na poli e-commerce, aj Zalando zaznamenalo finančne silný pandemický rok 2020. Obrat online obchodu narástol o 23,1 percenta na 8 miliárd eur, hrubá hodnota jeho tovaru predstavovala 10,7 miliardy eur. Počet aktívnych zákazníkov sa vyšplhal na hodnotu 38,7 milióna.  

„Taký rok ako 2020 sme ešte nezažili. Napriek tomu sme sa zameriavali najmä na dlhodobú víziu rastu a investícií,” povedal CEO Zalanda Robert Gentz. 

Chcú ovládnuť 10 % európskeho trhu s módou

Expanzia na ďalšie trhy súvisí aj s plánom do roku 2025 ovládať viac ako 10 percent zo 450-miliardového európskeho trhu s módou. Hrubú hodnotu tovaru by do tohto termínu chcelo Zalando navýšiť takmer trojnásobne na 30 miliárd eur. 

Online platforma na predaj oblečenia, obuvi a módnych doplnkov Zalando vznikla v Berlíne v roku 2008. V jej ponuke nájdete medzinárodné značky ako aj lokálnych výrobcov. Cieľom firmy je stať sa vstupnou bránou do sveta módy.

Reklama

Berlínsky gigant je súčasťou digitálnej stratégie mnohých módnych značiek a sietí. Partnerský program Zalanda predstavoval v štvrtom kvartáli 2020 až 24 percent objemu tovaru. Na konci roka 2020 predávalo cez Zalando 2400 obchodov, ku koncu februára 2021 to už bolo viac ako 3400 predajní. 

Na Slovensku už od roku 2014 pôsobí podobná platforma Zoot so sídlom v Prahe. V roku 2019 zase bombastickou marketingovou kampaňou ohlásil svoj príchod na Slovensko módny online obchod About You so sídlom v Hamburgu. 

Keďže online obchody s módou čelia kritike za podporu fast fashion a neekologického masového zasielania tovaru zákazníkom, snažia sa vyvíjať rôzne aktivity smerom k väčšej udržateľnosti. Zalando napríklad deklaruje, že vlani zvýšil podiel udržateľných výrobkov v ponuke medziročne zo siedmich na 16 percent.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?