Tiež sa vám na nočnom stolíku kopia knihy, ktoré ste si chceli prečítať, ale v každodennom zhone vám na ne jednoducho neostal čas? Teraz je ideálna doba na odstránenie niektorých čitateľských restov. A keď už sa pustíte do novej knihy, prečo nespojiť zábavné s užitočným? Profesionálne užitočným.
Spoločnosť NPD vedie štatistiku najpredávanejších kníh o manažmente ľudí. Tak sa poďme pozrieť na najpredávanejšie kúsky z obdobia od júna 2016 do júna 2017. Tri knihy dostanete aj v slovenčine alebo češtine, u tých ostatných si môžete pocvičiť aj svoje jazykové zručnosti.
Začnite s prečo (Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action)
Autor: Simon Sinek
Autor tejto knihy hovorí, že ak chcete predať nejaký produkt alebo pretlačiť určitú myšlienku, nikdy nezačínajte popisom, o čo sa jedná, ale pokúste sa vysvetliť, prečo daná vec vznikla. Simon Sinek vo svojom príhovore na TedTalk v roku 2009 predstavil myšlienky, ktoré sú základom tejto knihy, a tento jeho príhovor sa stal tretím najsledovanejším videom v histórii TedTalk. Za príklad uvádza spoločnosť Apple, ktorá vždy mala tendenciu „myslieť inak“ a nezameriavala sa výhradne na produkty. Pôvodne etnograf Sinek je majstrom v predkladaní zložitých myšlienok v jednoduchej forme.
Emocionálna inteligencia (Emotional Intelligence 2.0)
Autori: Travis Bradberry a Jean Greaves
Emočná inteligencia je schopnosť rozpoznať emócie ostatných aj tie vlastné a nakladať s nimi a táto kniha vám pomôže v rozvoji tejto zručnosti. Kniha sa zameriava na štyri oblasti: sebavedomie, sebaovládanie, sociálne vedomie a vzťahové vedenie. Niečo málo z recenzií: „Čitateľné a plné skvelých nápadov, pripravte si zvýrazňovač! Vďaka tejto knihe som menej v strese, lepšie kontrolujem vlastné myšlienky a pocity a lepšie vychádzam s rodinou, priateľmi i spolupracovníkmi.“ Autori sú zakladatelia spoločnosti TalentSmart. A píšu veľa aj pre Forbes.com.
Extreme Ownership: How U.S. Navy SEALs Lead and Win
Autori: Jock Willink a Leif Babin
Jock Willink a Leif Babin sú veteráni z Iraku. V každej kapitole popisujú jednu z bojových akcií a vysvetľujú, aké stratégie v ich rámci boli použité a ako by sa dali využiť v podnikaní. Vodcovia musia vždy niesť zodpovednosť za výsledky a každý člen tímu musí byť plne uzrozumený s cieľom misie. Zrozumiteľnosť, prehľadnosť a štruktúra tejto knihy sú jej najsilnejšími stránkami. Jock Willink a Leif Babin sú spoluzakladatelia spoločnosti Echelon Front, kde obaja pracujú ako inštruktori a tréneri.
The Ideal Team Player: How to Recognize and Cultivate The Three Essential Virtues
Autor: Patrick Lencioni
Desiata kniha tohto autora je rozdelená do dvoch častí. Prvá sa začína bájkou o obchodnom riaditeľovi, ktorý sa snaží zachrániť svoju firmu tým, že oživuje kultúru tímovej práce. V oveľa kratšej druhej časti autor opisuje „tri cnosti ideálneho tímového hráča“, ktorými sú pokora, hlad a inteligentnosť, a ako tieto vlastnosti využívať v praxi. Každá z kníh tohto autora má vrodenú schopnosť čitateľa zaujať a pomôcť mu úspešne aplikovať poznatky získané čítaním v praxi. Jednoduché, no veľmi praktické čítania. Než sa stal zakladateľom a konzultantom spoločnosti Table Group, pracoval Lencioni v spoločnostiach Bain, Oracle a Sybase.
Z dobrého skvelé
Autor: Jim Collins
Spolu s tímom výskumníkov skúmal autor knihy firmy, ktoré sa z priemerných stali skvelými a dokázali sa na vrchole udržať aspoň 15 rokov. Medzi 11, ktoré nakoniec vybral, sa objavili známe mená ako Gillette, Kroger alebo Wells Fargo. Kniha predstavuje postupy, ktoré všetky tieto spoločnosti nasledovali. Jedným z príkladov môže byť tzv. Teórie ježka. Tá hovorí, že každá spoločnosť by sa mala zamerať na prepojenie troch základných kritérií a položiť si nasledujúce otázky: V čom môžeme byť najlepší na svete? Čo je našim hnacím motorom? A čo je naša vášeň? Niekoľko rokov po publikácii bola kniha kritizovaná za to, že chválila spoločnosti, ktoré následne zbankrotovali alebo mali iné vážne problémy, ako napríklad Circuit City alebo Fannie Mae. Jim Collins, bývalý Stanfordsky profesor, teraz vedie laboratórium manažmentu v Boulder, kde poskytuje poradenské služby a vedie výskum.