Aktuálne vydanie magazínu Forbes

Dolné hony – Seattle – Singapur. Popri materskej dovolenke v časoch krízy dokázala Mária Sztarovics vybudovať B2B marketingovú agentúru Wings4U dostať do celého sveta. Dnes pôsobí v 94 krajinách a medzi jej klientov patria Microsoft, Twitter či Oracle.

New York je môj sen a idem si ho teraz splniť. Martina Drahošová stihla spraviť tento rozhovor ešte pred odchodom do New Yorku. Ako Head of Business Development slovenského startupu ixworx tam chce získať väčších klientov. Rozhodla sa sama, pretože videla, že európsky trh je pre virtuálnu a zmiešanú realitu.

Nemám rada diskusie bez záveru. Spoločnosti Orange je Zuzana Nemečková verná už 16 rokov. V rozhovore členka predstavenstva a obchodná riaditeľka hovorí, že ju práca stále napĺňa, pretože v telekome sa stále niečo mení a prichádzajú rôzne inovácie.

Čokoláda z Komárna ocenená „gastronomickým Oscarom“

Zdieľať článok

Značka čokolády Chocomaze, ktorú v roku 2012 založila rodáčka z Komárna, dnes 29-ročná Katalin Papp Vargha, získala nedávno na medzinárodnej súťaži v Londýne Great Taste Awards 2017 ocenenie za svoju organickú čokoládu Peru 65% z plantáže Alto del Sol s tonkovými bôbami a korením tetrapleura tetraplera, tiež známym ako aridan fruit.

Do súťaže bolo prihlásených viac ako 12-tisíc produktov pričom vyše 500-členná porota produkty hodnotila bez obalov, teda bez akejkoľvek marketingovej podpory.


V hodnotení k čokoláde Alto del Sol s tonkovými bôbami a korením tetrapleura tetraplera porotcovia na Great Taste Awards 2017 napísali, že je „neskutočne ľahká jednoducho na zjedenie“.

Medzinárodný úspech malej výrobne „handmade“ čokolády, ktorá sídli v priestoroch bývalých komárňanských lodeníc, pritom nie je prvý. V roku 2013 získala Chocomaze ocenenie ministra hospodárstva v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ roka, aj cenu Heureky za „výnimočný internetový obchod“. Prvý veľký medzinárodný úspech zaznamenala v roku 2015 kedy čokoláda Pinot Noir od Chocomaze získala ocenenie Great Taste Awards a čokoláda Salty’n Sweet cenu International Chocolate Award.

Značku založila a dodnes vedie Katalin Papp Vargha, ktorá pôvodne vyštudovala medzinárodné vzťahy na univerzite v Győri a neskôr magisterské štúdium dokončila na univerzite v Budapešti.

Forbes sa s ňou naposledy stretol v apríli 2014, v čase, kedy mala firma menšie priestory a pred sebou obrovské plány. O tri roky neskôr má Katalin Papp Vargha dve deti, trojročnú dcérku a polročného syna, vo firme je stále aktívna a do práce už zapojila aj vlastného otca, ktorý funguje ako obchodný zástupca značky.

Priestory výrobne sa rozšírili na zhruba 150 metrov štvorcových a o zákazky nemá Chocomaze núdzu. „Naša značka z roka na rok rastie. Minulý rok sa nám podaril fantasticky, dotiahli sme k realizácii viacero spoluprác, hoci som sa trochu musela vzdať svojej filozofie, že do sietí nejdeme,“ hovorí Katalin Papp Vargha.


Katalin Papp Vargha, Foto: Miro Nôta

Chocomaze pôvodne dodávala čokolády na zákazku priamo klientom alebo do malých špecializovaných obchodíkov so zdravými produktmi. Aktuálne už ich čokolády kúpite napríklad aj na čerpacích staniciach Slovnaft či Shell, v kníhkupectvách Martinus, bratislavskom obchode s potravinami Yeme, či niektorých obchodoch siete Moja Samoška. Okrem toho čokolády Chocomaze kúpite aj vo viacerých obchodoch v Prahe.

„Bez podpory stabilných partnerov by šiel rast oveľa pomalšie a takto si dokážeme udržať aj viac stálych kolegov, čo nám uľahčuje prácu. Máme po celý rok koho zásobovať,“ hovorí Katalin Papp Vargha. V zime pracuje v prevádzke sedem ľudí, v tradične slabšej letnej sezóne traja.

Okrem toho, že v Chocomaze si môže klient navrhnúť svoju vlastnú čokoládu s príchuťami podľa vlastného výberu, či namiešať rôzne kombinácie menších čokolád, v e-shope sa nájdete aj množstvo špeciálnych chutí. Napríklad aj „zelenú čokoládu“, čo je vlastne biela čokoláda so zeleným čajom Matcha.

„Momentálne cez leto, keďže je zmrzlinová sezóna, pracujeme na jesenných a zimných novinkách. A chystáme sa opäť na súťaž International Chocolate Awards. Verím, že naše tohtoročné novinky zabodujú aj tam,“ uzatvára Katalin Papp Vargha.

Čítajte tiež

Inzercia forbes.sk a print

Želmíra Kredátus Stojkov
+421 915 391 736
zelmira.kredatus@forbes.sk
Nadežda Barňáková
+421 944 720 432
nadezda.barnakova@forbes.sk
Lenka Kottmanová
+421 918 639 003
lenka.kottmanova@forbes.sk

Konferencie a podujatia

Lívia Trubenová
+421 905 711 511
livia.trubenova@forbes.sk
Dominika Verníčková
+421 905 711 011
dominika.vernickova@forbes.sk

Predplatné

predplatne@forbes.sk
+421 915 775 267

Redakcia

Mlynské Nivy 48, 821 09 Bratislava
+421 220 866 333
redakcia@forbes.sk