Inovácie neobchádzajú ani marketingové prostredie, ktoré je typické pretekmi v kreativite. Momentálne v ňom dominuje digitálna „out of home“ (OOH) reklama, ktorá prostredníctvom LED obrazoviek cieli na potenciálnych zákazníkov v nákupných centrách či zdravotníckych zariadeniach. V našom regióne je jej priekopníkom slovenská spoločnosť Lurity, ktorej digitálne obrazovky mesačne oslovia pätnásť miliónov ľudí.
Efektívna platforma
Digitálna OOH reklama, takzvaná reklama mimo domu, dnes predstavuje mediálny segment, ktorý z roka na rok stále rastie. V západnej Európe a v USA by mal podiel digitálnej reklamy v OOH dosiahnuť na budúci rok až tridsať percent. Prieskumy hovoria, že jeden dolár investovaný do OOH reklamy zarobí zadávateľovi takmer šesť dolárov. Takáto návratnosť nenechá ľahostajným žiadneho progresívne zmýšľajúceho marketéra.
V našich zemepisných šírkach v tomto segmente exceluje spoločnosť Lurity, ktorá prevádzkuje sieť 519 multimediálnych interiérových, exteriérových a LED obrazoviek v najlepších lokalitách a nákupných centrách v Slovenskej a Českej republike aj v Bosne a Hercegovine. Je jednotka v ponuke LED boardov na Slovensku a v počte obrazoviek v obchodných centrách u nás aj v Česku.
Zákazníci, ktorí zachytia správu cez DOOH, s vysokou pravdepodobnosťou navštívia predajné miesto a až osemdesiat percent z nich aj nakúpi.
Tomáš Tiefenbach, CEO Lurity
„Naším pôvodným zámerom bolo vytvoriť interaktívne výklady s umelou inteligenciou, ktoré sa budú na základe počítačového videnia, dát z pokladní a stoviek tisíc interakcií učiť, ako zákazníkov čo najlepšie zaujať. Od toho bol iba krok k tomu, aby sme z projektu vytvorili interaktívnu reklamnú platformu, na ktorej by mohol inzerovať každý, kto chce rýchlo a efektívne komunikovať akékoľvek posolstvo,“ vysvetľuje základy biznisu Tomáš Tiefenbach, CEO Lurity.
Samoobslužné funkcie
Od kamier a pôvodného rozpoznávania tvárí však firma počas pandémie musela upustiť. Ako každému biznisu, aj jej rúška zásadnejšie skomplikovali život a už nebolo naďalej možné pracovať s dátami o veku a pohlaví osôb, ktoré sa pozerali na obrazovku. To však neubralo na inovatívnosti platformy, pretože sa ukázalo, že klienti oceňujú iné obchodné a užívateľské výhody média než len meranie sledovanosti.
Ako hlavné benefity vnímajú rýchly výber a nákup reklamných digitálnych plôch cez samoobslužný portál, transparentnú cenovú politiku aj sledovanie priebehu kampane v reálnom čase s alternatívou samoobslužnej výmeny vizuálu a možnosť spustiť ju do niekoľkých minút od schválenia. „Ako prví sme priniesli na slovenský trh programatický nákup reklamného priestoru, ktorý sme časom modifikovali na súčasný automatizovaný, a online platformu na nákup médií v reálnom čase.
Boli sme tiež jedným z priekopníkov ,live feed‘ kampaní, ktoré v reálnom čase prispôsobujú svoj obsah podľa publika alebo externej udalosti,“ pokračuje Tiefenbach zo spoločnosti Lurity, ktorej digitálne reklamné obrazovky sú na najrušnejších miestach s vysokým výskytom ľudí, ktorá mesačne osloví až pätnásť miliónov zákazníkov a ktorá od svojho vzniku realizovala takmer 3-tisíc kampaní a expanduje ďalej.
Zásadnou pridanou hodnotou pre klientov je aj intuitívne užívateľské rozhranie, ktoré umožňuje jednoduché plánovanie a správu reklamných kampaní. Pokročilé funkcie umožňujú inzerentom zlepšiť reklamné stratégie a dosiahnuť vyššiu efektivitu kampaní. Bez ohľadu na to, či ide o malý podnik alebo veľkú korporáciu, kampane sa tvoria ľahko, rýchlo a aj počas nich klienti kedykoľvek môžu meniť vizuály a videá.
Automatizované nástroje nielen optimalizujú kampane, ale aj znižujú náklady na reklamu. „Okrem širokej ponuky vnútorných a vonkajších digitálnych plôch vyrábame aj AR aplikácie podľa kreatívnych požiadaviek klientov. Majú veľký úspech. Príkladom sú aplikácie vytvorené pre majstrovstvá sveta v hokeji pre viacero značiek zvučných mien alebo aplikácia pre spoločnosť Fortuna CZ a jej fanúšikov futbalu,“ hovorí Tiefenbach.
Nekonečné možnosti
Digitálny outdoor a indoor je veľmi ambiciózne médium: ponúka veľa možností, ako vyťažiť z „obyčajnej plochy“ maximum. Môžete ho ovládať pohybom alebo dotykom, vťahovať publikum do svojej aplikácie až tak, že výsledkom môže byť kvalitná databáza potenciálnych užívateľov vašej značky. Takisto ním môžete komunikovať video, promovať online ponuku podľa počasia, kurzov stávkových spoločností, countdown výpredajov, prihovárať sa okoloidúcim, fotiť sa s virtuálnym športovým idolom – možností je nespočet.
Ide len o to, ako chcete upútať svojho spotrebiteľa čo možno najatraktívnejšou formou a ako ju šikovným spôsobom využiť na podporu rastu značky. Reklama firmy Lurity je dnes viditeľná v päťdesiatich obchodných centrách, na poštách a v zdravotníckych zariadeniach. „Z prieskumu spoločnosti OAAA Nielsen z augusta 2020 vyplýva, že zákazníci, ktorí zachytia správu cez DOOH, s vysokou pravdepodobnosťou navštívia predajné miesto a dokonca až osemdesiat percent z nich aj nakúpi,“ prezentuje dáta Tomáš Tiefenbach.
Viac informácií nájdete na www.lurity.com.